2020 | IRAILAK 13 – 18:00

THOMAS OSPITAL
AINHOA BARREDO

Organo Echebarria

Antonio Correa Braga (1600-1650)
Bathalha de sexto tono

Antonio de Cabezon (1510-1566)
Diferencias sobre el Canto Llano del Caballero

Pablo Bruna (1611-1679)
Tiento de segundo tono sobre la letania de la Virgen

Francisco Correa de Aurauxo (1584-1654)
Segundo tiento de quarto tono por elami a modo de cancion

Anonimo
Batalla famosa

Los dos organos

Antonio Valente (1520-1580) *
Tenore del Passo et mezzo

Georg Friedrich Haendel (1685-1759) *
Concerto en Fa Majeur N 4
Allegro – Andante – Adagio – Allegro

 

Organo de coro

Thomas Ospital (1990) *
Improvisation

* obras con Ainhoa Barredo

 

THOMAS OSPITAL

Thomas Ospital Ipar Euskal Herrian jaio zen 1990ean, eta musikako ikasketak Baionako Kontserbatorioan hasi zituen Esteban Landart irakaslearekin. Horren ostean Pariseko Goi Kontserbatorio Nazionalean jarraitu zuen ikasten hainbat irakaslerekin, tartean direla Olivier Latry, Michel Bouvard, Thierry Escaich, PhilippeLefebvre, LaszloFassang, Isabelle Duha, Pierre Pincemaille eta Jean-Fran ois Zygel. Karrera amaitu zuenean bost Lehen Sari lortu zituen gai hauetan: organoa, inprobisazioa, harmonia, kontrapuntua eta fuga.
Nazioarteko lehiaketetan sari asko irabazi ditu, adibidez, Zaragoza, Chartres, Toulouse eta Angersekoa. 2015ean, lehiaketa bidezko hautaketaren ostean, Pariseko Saint-Eustache elizako organoko titular izendatu zuten. 2016an, Frantziako Irrati Nazionalak konbidatu zuen Grenzing tresna berriko lehenengo
organo-jole egoiliarra izateko.
2017tik aurrera teklaturako harmoniako irakaslea da Pariseko Musika Goi Kontserbatorio Nazionalean. Kontzertu-emaile gisa mundu osotik ibiltzen da, bai bakarlari bai orkestra sinfonikoarekin. Bi disko grabatu ditu, bata Franz Liszten lanekin, eta bestea Bach eta Thierry Escaichen errepertorioarekin.

Nacido en 1990 en el país vasco francés, Thomas Ospital comienza sus estudios musicales en el Conservatorio de Bayona con Esteban Landart. Les continúa en el Conservatorio Nacional Superior de Música de Paris con profesores entre los cuales se cuentan Olivier Latry, Michel Bouvard, Thierry
Escaich, Philippe Lefebvre, Laszlo Fassang, Isabelle Duha, Pierre Pincemaille et Jean-François Zygel. Termina la carrera obteniendo cinco Primeros Premios en las clases de órgano, improvisación, harmonÍa, contrapunto y fuga.
Gana numerosos premios en concursos internacionales como el de Zaragoza, Chartres, Toulouse y Angers.
En 2015, después de una selección competitiva, es nombrado titular del gran órgano de la iglesia Saint-Eustache de Paris. En 2016, es invitado por la Radio Nacional Francesa a ser el primer organista en residencia del nuevo instrumento Grenzing.
Desde 2017, es profesor de harmon a al teclado del Conservatorio Nacional Superior de Música de Paris. Su actividad de concertista le lleva a producirse por todo el mundo como solista o con orquesta sinfónica. Ha gravado dos discos, un con obras de Franz Liszt y el otro con repertorio de
Bach y Thierry Escaich..

SASKIA SALEMBIER

Nortasun musikal handiko bakarlaria da Saskia Salembier, eta horregatik eskari asko dituena. Europa osoan jotzen du musika barrokoko zuzendaririk ospetsuenekin. Kantu lirikoan diplomatua da Genevako Haute Ecole de Musique-n, eta kantu barrokoan B leko (Suitza) Scola Cantorum-ean. Operan lehen urratsak Poppearen paperean (Monteverdi) eman zituen. Saskia Salembierrek aldian-aldian interpretatzen ditu bere pertsonaia kutunak: Medea (Cavalli), Euridize, Proserpina eta Musika (Monteverdi), Alceste, Armide (Lully), Proserpine (Charpentier), Seste, Ruggiero
(Haendel), Ph dre (Rameau), Colette (Rousseau), Orfeo (Gluck)…
Saskia Salembierrek interes handia dauka ahaztutako konpositoreak gogoan hartzeko. Bere diskografian, adibidez, Dassoucy dago (Label Hortus), Moli reren kolaboratzaileetako bat. Horrez
gainera, bere programetan Saskiak sarritan proposatzen du emakume konpositoreak ageriratzea.
Saskia Salembier, abeslari ez ezik, biolinista barrokoa da. Parisko Musika Kontserbatorio Nazionalean diplomatua, Saskiak sutsuki defendatzen du kantuak eta instrumentuak, biak praktikatzean, elkar elikatzen dutela eta irudimen artistikoa aberasten dutela.
Errepertorio zabala, askotarikoa eta eszena- eta gorputz-presentzia handikoa dauka, horregatik sarritan eskatzen dute hainbat lan eszenaratzeko, kasurako, Gluck-en Orfeo (2015), Leos Janacek-en La Figura (2016), Cavalli-ren il Giasone (2016) eta Lully-ren Le Carnaval (2018).

Solista muy solicitada por su personalidad musical, Saskia Salembier act a por toda Europa con los más prestigiosos directores de música barroca. Diplomada en canto lírico en la Haute Ecole de Musique de Ginebra y en canto barroco en la Scola Cantorum de Bale (Suiza), dio sus primeros pasos en la  pera en el papel de Poppea (Monteverdi). Saskia Salembier interpreta con regularidad sus personajes predilectos : Medea (Cavalli), Eurídice, Proserpina y Música (Monteverdi), Alceste, Armide (Lully), Proserpine (Charpentier), Seste, Ruggiero (Haendel), Phèdre (Rameau), Colette (Rousseau), Orfeo (Gluck)…
Saskia Salembier muestra un gran interés por los compositores olvidados. Su discografía cuenta con compositores como Dassoucy (label Hortus), uno de los colaboradores de Molière. En sus programas Saskia propone con regularidad el descubrimiento de mujeres compositoras.
En paralelo a su carrera de cantante Saskia Salembier es violinista barroca. Diplomada por el Conservatorio Nacional de Música de Paris, Saskia defiende con fervor la idea que la práctica del canto y del instrumento se alimentan mutuamente y enriquecen la imaginación artística.
Abierta a un repertorio extenso, variado y con una gran presencia escénica y corporal, es solicitada con regularidad para la puesta en escena de obras como Orfeo de Gluck (2015), La Figura de Leos Janacek (2016), il Giasone de Cavalli (2016), Le Carnaval de Lully (2018)… Desde 2016 asume la dirección del conjunto vocal Opalescences, especializado en música antigua..

AINHOA BARREDO

Bilbon jaioa, Juan Crisóstomo Arriaga Musikako Goi Kontserbatorioan ikasi zuen, han atera zituen goi tituluak Pianoan, Solfeoan eta Organoan, gorengo notak eta, azken berezitasun horretan Aparteko Saria dituela. Klabizenbaloa ikasi zuen Donostiako Goi Kontserbatorioan, goi titulua ez ezik, Ohorezko Matrikulak, Aipamenak eta Karrera amaierako Aparteko Saria ere aterata.
Bizkaiko Foru Aldundiaren bekaren bitartez, organoko ikasketak Baionako Kontserbatorio Nazionalean jarraitu zituen, Bernardette Carrau irakaslearekin lau urtez. Horren ostean Esteban Landart irakaslearekin ikasi zuen, ikasketen amaieran Trés Bien aipamena lortuta. Aldi berean, finalista geratu zen organoko Juventudes Musicales eta André Marchal (Frantzia) Nazioarteko Lehiaketetan.
Kontzertu asko egin ditu bakarlari gisa Europan zehar: Vichyko Organo Astea (Frantzia), Bilboko Euskalduna Jauregiko kontzertu-zikloak, Organoak Alacanten, Santanderreko Nazioarteko Jaialdia, Pariseko Espainiar Eliza, eta gainera izen handiko organo-jotzaileekin batera batzuetan, hala nola Tomasz Adam Novak, Rudolf Meyer edo Martín Hasselböckekin.
Orkestra ezberdinekin jo izan du, bai klabezina bai organoa, adibidez, Galiziako Orkestra Filarmoniarekin, Bilboko Orkestra Sinfonikoarekin, Amadeus Orkestrarekin…
Piano osagarriko irakasle da Musikene Euskal Herriko Goi Mailako Musika Ikastegian, eta ABAOko Eszenategiko Musika zuzendari eta Errejiduria burua..

Nacida en Bilbao. Estudia en el Conservatorio Superior de Música Juan Crisóstomo Arriaga, donde obtiene los Títulos Superiores de Piano, Solfeo y Órgano con las más altas calificaciones y Premio Extraordinario en esta última especialidad. Estudia Clavicémbalo en el Conservatorio Superior de San Sebastián, donde consigue el título Superior con varias Matrículas de Honor, Menciones y Premio Extraordinario Fin de Carrera.
Becada por la Diputación Foral de Bizkaia, continúa sus estudios de órgano en el Conservatorio Nacional de Baiona (Francia) con Bernardette Carrau durante cuatro años, pasando luego a estudiar con el profesor Esteban Landart, con quien finaliza sus estudios obteniendo la mención Trés Bien. Al mismo tiempo queda finalista en los concursos de órgano de Juventudes Musicales y Concurso Internacional André Marchal (Francia).
Como solista ha ofrecido numerosos conciertos por la geografía europea: Semana del órgano de Vichy (Francia), Ciclo de conciertos del Palacio Euskalduna de Bilbao, Los órganos en la Provincia de Alicante, Festival Internacional de Santander, Iglesia española de París, compartiendo escenario con prestigiosos organistas como Tomasz Adam Novak, Rudolf Meyer o Martín Hasselböck.
Ha colaborado con varias orquestas como clavecinista y como organista, entre ellas orquesta Filarmonía de Galicia, Orquesta Sinfónica de Bilbao, Orquesta Amadeus….
Es profesora de Piano complementario en el Centro de Estudios Superiores del País Vasco Musikene, así como Directora Musical de Escenario y Jefa de Regiduría en la A.B.A.O.