Cartel Ziortzako Kontzertuak 2020

XXXVI. Edizioa

Ziortzako Kontzertuak 2024
Irailak 14, 15, 21, 22

Programazioa

Irailaren 14an – 18:00etan

Capella Sanctae Crucis
Tiago Simas Freire,
zuzendaria

PASSAMEZZO ANTICO

 Irailaren 15an – 13:00etan

Organo kontzertua
Ministriles de Marsias

Irailaren 15an – 18:00etan

Propitia Sydera Orkestra
Asier Polo,
biolontxeloa

Irailaren 21an – 18:00etan

L´Apothéose
Roberta Mameli, sopranoa

Irailaren 22an – 13:00etan

Organo Kontzertua
Ignacio Prego, organoa
Carlos Mena, kontratenorra

Irailaren 22an – 18:00etan

Tiento Nuovo
Ignacio Prego, zuzendaria
Carlos Mena, kontratenorra


Pases para el autobús

Autobusaren irteera Bilbotik Zenarruzara:

Helbidea: Elcano kalea, 5, Buseko geltokian, Txabarri jauregiaren parean
Ordutegia: irteera Bilbotik 16: 00etan

Erreserbak autobusa irten baino 15 minutu lehenago jasotzeko ordutegia.

Kontzertuak 18: 00etan hasiko dira. (Sarrera doan)

Salida del autobús de Bilbao a Zenarruza:

Dirección: C/Elcano, 5 en la Parada de Bus, enfrente del Palacio Txabarri
Horario: Salida de Bilbao a las 16h.

Horario para recoger las reservas 15 minutos antes de la salida del autobús.

Los conciertos empiezan a las 18h. (Entrada libre)

 

Servicio Lanzadera
Bolibar-Zenarruza

17: 00etatik aurrera doako anezka zerbitzua egongo da martxan Bolibar eta Zenarruza artean

Desde las 17:00 de la tarse habrá operativo un servicio lanzadera gratuito entre Bolibar y Zenarruza

10 + 14 =

Ziortzako Kontzertuak – XXXVI Edizioa

Zenarruzako monasterioa, kolegiata izandakoa, hegal erdiko terraza batean dago, Oiz mendigunearen iparraldeko isurialdean. Patio baten inguruan artikulatutako hainbat eraikuntzaz osatuta dagoen erlijio multzoa da. Multzoak izaera gotiko-errenazentista izan arren, eraikuntza guztiak ez dira garai berekoak; batzuk pixkanaka gehitu ziren nukleo nagusira, hau da, elizak osatutako nukleora (X. mendekoa). Horregatik, benetako dokumentu historikoa dela esan genezake, eraikuntzetan argi eta garbi islatzen baitira haren une gogoangarriak: haren eragin ekonomiko eta erlijiosoa Durangaldetik itsasoraino iristen zenekoa, krisi-garaia, kolegiata izateari utzi eta parrokia xume bat bihurtu zenekoa, eta berreskuratze-garaia (duela gutxi monje zistertarren komunitate bat kokatu da bertan).

Azken etapa horretan, monje zistertarren etorrerarekin batera, ZIORTZAKO KONTZERTUAK izeneko antzinako musikaren zikloa sortu da. Denbora igaro ahala, hark ere bere gor . edizioa ospatuko da. Kontzertuak irailean izango dira, bi asteburutan: 14-15ean eta 21-22an. Azken edizioetan egiten ari garen bezala, eta onespen handia izan duela ikusita, larunbat eta igandetako 18:00etako kontzertuei organo-kontzertuak gehituko dizkiegu igande goizetan, 13:00etan. Horrela, balioan jarri ahal izango ditugu Josep Echevarriaren organoaren (1670-1686) ezaugarriak.

ZIORTZAKO KONTZERTUEN helburua da XV. eta XVI. mendeetan zehar eraikitako monasterioaren historiarekin bat datorren musikaz gozatu ahal izatea, garaiko musikatresnekin edo horien kopiekin, denboran zehar eraman gaitzakeen soinuaren garbitasun baten bila, eliza barruko akustikari esker. Horrelako barrutietan entzuteko konposatuta zegoen musika mota bat entzutea. Luxu bat.

El monasterio de Zenarruza, antigua colegiata, está emplazado en una terraza de media ladera en la vertiente septentrional del macizo montañoso del Oiz. Se trata de un complejo religioso constituido por varios edificios articulados en torno a un patio. Pese al sabor gótico-renacentista del conjunto, no todas las construcciones fueron realizadas en la misma época, sino que se fueron agregando al núcleo principal, formado por la iglesia, cuyo origen se remonta al siglo X. Por ello, constituye un auténtico documento histórico, ya que en sus construcciones han quedado reflejados sus momentos de esplendor -cuando su influencia económica y religiosa llegaba desde Durangoaldea hasta el mar-, de crisis – cuando dejo de ser colegiata para convertirse en una sencilla parroquia- y de recuperación -cuando recientemente se ha instalado en ella una comunidad de monjes cistercienses.

En esta última etapa, con la llegada de los monjes cisterciense, nace el ciclo de música antigua conocido como ZIORTZAKO KONTZERTUAK que con el tiempo también ha tenido sus propios vaivenes, pero que de la mano de Ziortzako Kontzertuak Kultur Elkartea, en este 2024 se enfrentara a la XXXVI edición. Concretamente en el mes de septiembre, durante dos fines de semana, el 14-15 y el 21-22. Como venimos realizando en las últimas ediciones, y dada su gran aceptación, a los conciertos del sábado y domingo a las 18:00 horas, añadimos a las mañanas de los domingos a las 13:00 horas conciertos de órgano, con el fin de poner en valor las características de órgano de Josep Echevarria de 1670-1686.

La finalidad de ZIORTZAKO KONTZERTUAK, es el de poder disfrutar de un tipo de música acorde a la historia del actual monasterio construido a lo largo de los siglos XV y XVI, con unos instrumentos de época o copia de estos, en busca de una pureza del sonido que nos pueda transportar en el tiempo gracias a la acústica del interior de la iglesia. Escuchar un tipo de música, que estaba compuesta para ser escuchada en este tipo de recintos. Un lujo.

Capella Sanctae Crucis | Tiago  Simas Freire, zuzendaria | Irailak 14 – 18:00

XVI. eta XVII. mendeetako polifonia portugaldarrean zentratutako ikasketa eta praktika musikaleko laborategia, Tiago Simas Freirek 2012an sortua. Coimbrako Unibertsitateko (CECH-UC) Ikasketa Klasiko eta Humanistikoen Zentroko «Mundos y Fondos» diziplina anitzeko proiektu zabalaren parte da, eta zubiak ezartzen ditu ikerketaren eta praktika musikalaren artean, oraindik ere gutxi ezagutzen den Portugalgo musikaondarearen balioa berreskuratuko duen soinu-emaitza bat bilatzeko.

Coimbrako Santa Cruz monasterioko musika-kaperari zor dio izena, jarduera artistiko apartaren zentroa, bereziki XVI. eta XVII. mendeetan; izan ere, bertatik datoz azterlanaren xede diren helburu nagusiak osatzen dituzten musika-iturriak.

Filologiaren, historiaren eta kulturaren arloan informatutako lanketa bati leial mantenduz (iturrietan adierazitakoaz haratago), interpretazioak zalantzan jarri eta aztertu egiten ditu soinuen egitura eta oreka, diskurtsoa eta fraseatzea, instrumentazioa eta ornamentazioa.

TIAGO SIMAS FREIRE musikan eta musikologian doktorea da (Coimbrako eta Lyongo unibertsitateetan) eta bi master ditu, bata flauta eztian eta korneta historikoan (Lyongo Goi Mailako Musika eta Dantza Kontserbatorio Nazionalean), eta bestea arkitekturan (Lisboako Unibertsitatean). Coimbrako Unibertsitateko ikerlaria da, eta flauta eztiko eta ornamentazioaren historiako irakaslea Lyongo Goi Mailako Musika eta Dantza Kontserbatorio Nazionalean.

ZIORTZAko KONTZERTUetan gozatu ahal izango dugun programak «Ad Tenebras» du izena, Coimbrako Santa Cruz Monasterioko Aste Santurako eroste eta errespontsuek konposatua (1530-1630).

CAPELLA SANCTAE CRUCIS; Ahotsak: Camille Fritsch, Sylvain Manet, Frederico Projecto, Luis Neiva. Flautak: Tiago Simas, Pedro Sousa, Carlos Sanchez, Jose Rodrigues. Zuzendaria: Tiago Sismas Freire.

Laboratorio de estudio y práctica musical centrado en la polifonía portuguesa de los siglos XVI y XVII, creado por Tiago Simas Freire en el 2012. Forma parte del vasto proyecto multidisciplinar “Mundos y Fondos” del Centro de Estudios Clásicos y Humanísticos de la Universidad de Coímbra (CECH-UC), y establece puentes entre la
investigación y la practica musical, en la búsqueda de un resultado sonoro que recupere el valor del patrimonio musical portugués que aún es poco conocido.

Debe su nombre a la Capilla Musical del Monasterio de Santa Cruz de Coímbra, centro de extraordinaria actividad artística especialmente en los siglos XVI y XVII, de donde proceden las fuentes musicales que constituyen los principales objetivos de estudio.

Fiel a un abordaje filológico, histórico y culturalmente informado más allá de lo expresado en las fuentes, la interpretación cuestiona y explora la textura y el equilibrio sonoro, el discurso y el fraseo, la instrumentación y la ornamentación.

TIAGO SIMAS FREIRE, es doctor en Música y Musicología por la universidad de Coímbra y Lyon, tiene además dos másteres en flauta dulce y corneta histórica por el Conservatorio Nacional Superior de Música y Danza de Lyon y otro en arquitectura por la Universidad de Lisboa. Es investigador de la Universidad de Coímbra y profesor de
Flauta dulce y de Historia de la ornamentación en el Conservatorio Nacional Superior de Música y Danza de Lyon.

El programa que vamos a poder disfrutar en los ZIORTZAKO KONTZERTUAK, lleva como titulo “Ad Tenebras”, compuesto por las Lamentaciones y Responsorios para la Semana Santa, del Monasterio de Santa Cruz de Coímbra. 1530-1630.

CAPELLA SANCTAE CRUCIS; Voces: Camille Fritsch, Sylvain Manet, Frederico Projecto, Luis Neiva. Flautas: Tiago Simas, Pedro Sousa, Carlos Sanchez, Jose Rodrigues. Director: Tiago Sismas Freire.

Ministriles de Marsias, Organo Kontzertua | Irailak 15 – 13:00

Organo kontzertu honetan, txandakatutako bi organoez gozatu ahal izango dugu, hau da, organoa lau eskutara, eta beheraldia eta baxoerdiak laguntzea.

Beheraldia katedraletako kaperetako instrumentu nagusia izatera iritsi zen, izan zuen, Errenazimentuko instrumentu gehienek bezala, familia osatzen du tesitura guztietan,
baxoerdiak bezala ezagutzen zena.

Mundakan jaiotako Benantzik piano, klabe, organo eta kantu  ikasketak egiten ditu. Abesbatzen eta antzinako musikaren zuzendaritza Europako hainbat kontserbatorio eta zentro espezializatutan, kalifikaziorik onenak lortuz. Besteak beste, Esteban Elizondo, Montserrat Torrent, Brett Leighton, Javier Artigas, Alberto Blancafort, Michael Radulescu eta Andre Isoir irakasleekin prestatu da.

Javier Artigas, Zaragozan jaioa, Pilarreko Infanteen Eskolanian hasi zen. Organo eta gako ikasketak egin nituen, geroago ikastaro monografikoekin sakonduz: Torrent, Radulescu, Alain, Rogg, eta Schnorr.

MINISTRILES de MARSIAS: Fernando Sánchez, beheraldia eta baxoerdiak. Joxe Benantzi Bilbao, ahotsa eta organoa. Javier Artigas, organoa.

En este concierto de órgano, vamos a poder disfrutar de los dos órganos alternados, delórgano a cuatro manos, y el acompañamiento del bajón y los bajoncillos.

El bajón llego a ser el instrumento por antonomasia de las capillas catedralicias, fue tan importante que tuvo, como la mayoría de los instrumentos renacentistas, una familia completa en todas las tesituras, lo que se conocía como los bajoncillos.

Benantzi, nacido en Mundaka, realiza estudios de piano, clave, órgano, canto. Dirección de coros, y música antigua en diversos conservatorios y centros especializados de Europa obteniendo las máximas calificaciones. Se ha formado con profesores como Esteban Elizondo, Montserrat Torrent, Brett Leighton, Javier Artigas, Alberto Blancafort, Michael Radulescu, y Andre Isoir entre otros.

Javier Artigas, nacido en Zaragoza, comenzó su formación en la Escolanía de Infantes del Pilar. Realizo estudios de órgano y clave, profundizando más tarde con cursos monográficos con Torrent, Radulescu, Alain, Rogg, y Schnorr.

Ministriles de Marsias: Fernando Sánchez, bajón y bajoncillos. Joxe Benantzi Bilbao, voz y órgano. Javier Artigas, órgano.

PROPITIA SYDERA ORKESTRA | Asier Polo, txeloa | Irailak 15 – 18:00

Azken urteotan bezala, eta badira batzuk dagoeneko, Orkestra honek leku nabarmena du Ziortzako programazioan, Zikloaren egoiliarra baita. Inguruko musikariek osatzen dute batik bat, atzerrian bekak egin dituztenek, kasuan kasuko musika-tresnan sakondu
ahal izateko.

Urtero, Propitia Sydera Orkestrak nazioartean ospe handia duten bakarlariei laguntzen die Zikloan: Roberta Mameli (sopranoa), Anna Fusek (txirula-mokoa), Saskia Salambier (mezzo sopranoa) eta abar.

ASIER POLO bere belaunaldiko bakarlari nabarmenetako bat da eta, besteak beste, Philharmonia Orchestrarekin, Londresko Sinfonikoarekin, Danimarkako Nazionalarekin, Dresdener Philharmonie-rekin eta Parisko Orkestrarekin lan egin du. Errepertorio
zabalarekin uztartzen du gaur egungo sorkuntzarekin duen konpromisoa (Gabriel Erkorekak, Jesús Torresek eta Luis de Pablok kontzertuak eskaini dizkiote besteak beste). Rachmaninov eta Francken sonatak grabatu ditu; eta Haydn Boccherini eta Vivaldiren kontzertuak, Sevillako Orkestra Barrokoarekin. Francesco Rugieriren
(Cremona, 1689) biolontxelo bat jotzen du, Banco Santander Fundazioak utzitakoa.

ZIORTZAko KONTZERTUetan, 2018ko eta 2019ko edizioetan JS Bachen txelorako sei suitez gozatu ahal izan genuen Asier Poloren eskutik. IBS zigiluak grabatu zituen, 2019ko irailaren 9an eta 13an, Zenarruzako kolegiatan.

«Polos opuestos, el barroco Norte-Sur» izenburupean, A. Vivaldi (1678-1741), J. A. Hasse (1699-1783) eta C. P. E. Bachen (1714-1788) obrak barne hartzen dituen programa batean murgilduko gara (Hanburgoko Bach gisa ezaguna), txelorako eta hariinstrumentuetarako la maiorreko bere Wq 172 kontzertuarekin.

 

Al igual que los últimos años, y van unos cuantos, esta Orquesta ocupa un lugar destacado en la programación de Ziortza al ser la residente del Ciclo, formada en su mayor parte por músicos de la zona, que han disfrutado de becas en el extranjero para poder profundizar en el dominio del instrumento.

Anualmente Propitia Sydera Orkestra, acompaña a solistas de reconocido prestigio internacional dentro del Ciclo, Roberta Mameli (soprano), Anna Fusek (flauta de pico), Saskia Salambier (mezzo soprano), … entre otros.

ASIER POLO, es uno de los solistas más destacados de su generación y hacolaborado, entre otras con la Philharmonia Orchestra, Sinfónica de Londres, Nacionalde Dinamarca, Dresdener Philharmonie o la Orquesta de Paris. Compagina su compromiso con la creación actual (Gabriel Erkoreka, Jesús Torres, Luis de Pablo le han dedicado conciertos) con el gran repertorio. Ha grabado las sonatas de
Rachmaninov y Franck; y conciertos de Haydn Boccherini y Vivaldi con la Orquesta Barroca de Sevilla. Toca un violonchelo Francesco Rugieri (Cremona, 1689) cedido por la Fundación Banco Santander.

En ZIORTZAKO KONTZERTUAK, disfrutamos de la integral de las seis Suite de JS Bach para cello de la mano de Asier Polo durante las ediciones del 2018 y 2019, grabándose durante el 9 y el 13 de septiembre de 2019 en la propia Colegiata de Zenarruza por el sello IBS.

Bajo el título “Polos opuestos, el barroco Norte-Sur”, nos sumergiremos en un programa con obras de A. Vivaldi (1678-1741), J. A. Hasse (1699-1783), y C. P. E. Bach (1714-1788) conocido como el Bach de Hamburgo, con su concierto en La Mayor para cello y cuerdas Wq 172.

 

L´APOTHËOSE | Irailak 21 – 18:00

Kontserbatorio bateko geletatik dozena bat sari irabaztera eta Espainiako musika klasikoko erakunde handieneko talde egoiliar izatera. Horixe da L´Apothéose ensemble espainiarraren historia bakarra, Europako musika-eszenan interpretazio historikoaren
erreferentzia berria bihurtu dena.

Bere nagusitasun eta gogo adituarekin, L´Apothéose horrek ukitu pertsonal bat ematen dio egiten duen pieza musikal bakoitzari, eta ahalik eta gehien ustiatzen du obra bakoitzaren eduki erretoriko eta emozionala. Interpretazio zaindu horiei esker, publikoak eta kritikak goraipatu egin dute L´Apothéose, eta sariak jaso ditu aurkeztu den lehiaketa guztietan.

ZIORTZAko KONTZERTUetan interpretatuko duen programa Zimmermann Kafekoa da, JS BACHen eta Gph Telemannen ganbera-musikaren lagin bat. 1720tik 1741era bitartean, Leipzigeko Gottfried Zimmermann kafe ospetsuan Collegium Musicum deiturikoaren kontzertu ospetsuak egin ziren. Musika-talde horretan, JS BACHek eta,
haren aurretik, Gph Telemannek beren musika aurkeztu eta jo ahal izan zuten asteroko kontzertu batzuetan.

Bitxia badirudi ere, entzuleek ez zuten sarrera ordaintzen kontzertuengatik; aitzitik, kontsumitutako kafea zen ordaindu beharrekoa. Programa hori establezimendu horretan entzun zitekeen errepertorioaren lagin bat besterik ez da, publikoak kafe gozo bat dastatu eta bi konpositore handi horien musikarekin gozatzen zuen bitartean.

L’APOTHËOSE: Laura Quesada (Traverso), Víctor Martin (biolina), Carla Sanfélix (biolontxeloa), Asís Márquez (klabezina).

 

De las aulas de un Conservatorio a ganar una docena de premios y convertirse en grupo residente de la mayor institución española de música clásica. Esta es la historia única de L´Apothéose, el ensemble español que se ha convertido en la nueva referencia de la interpretación histórica en la escena musical europea.

Con su experto dominio y entusiasmo, L´Apothéose da un toque personal a cada pieza musical en la que trabaja, centrándose en explotar al máximo el contenido retorico y emocional de cada obra. Gracias a estas cuidadas interpretaciones, L´Apothéose ha sido aclamado por publico y critica, siendo premiados en todas las competiciones a lasque se han presentado.

El programa que van a interpretar en ZIORTZAKO KONTZERTUAK, es de “Café Zimmermann”, una muestra de la música de cámara de JS BACH y GPh Telemann. Entre 1720 y 1741 en el famoso café de Gottfried Zimmermann de Leipzig, tuvieron lugar los famosos conciertos del llamado Collegium Musicum. Este era una agrupación musical donde JS BACH, y antes GPh Telemann, pudieron presentar y tocar su música
en una serie de conciertos semanales.

Curiosamente los oyentes no pagaban entrada por los conciertos, sino que el café consumido servía de tributo. Este programa es una muestra del repertorio que pudo escucharse en dicho establecimiento donde el público degustaba un delicioso café mientras se deleitaban con la música de estos dos grandes compositores.

L’APOTHËOSE: Laura Quesada (Traverso), Víctor Martin (violín), Carla Sanfélix (violonchelo), Asís Márquez (clave).

 

IGNACIO PREGO, Organoa | CARLOS MENA, kontratenorra | Irailak 22 – 13:00

Ezin dugu alferrik galdu Natxok eta Carlosek irailaren 22ko arratsaldean eskainiko duten Tiento Nuovoren kontzertua, irailaren 22ko arratsaldeko kontzertuan; gainera, organo eta ahots kontzertu bat eskainiko dute irailaren 22ko goizean.

Zenarruzako organo historikoari balioa ematen saiatuko gara, Josep de Echeverria organogilearen lana (1670-1686), Carlos Mena kontratenorraren ahotsak lagunduta, barroko erdiko (1650-1700) obrekin.

 

Una oportunidad que no podemos desaprovechar es la presencia de Natxo y Carlos en el concierto de Tiento Nuovo la tarde del día 22, ofertándoles la realización de un concierto especial de órgano y voz, la mañana del 22 de septiembre.

Nos centraremos en poner en valor el órgano histórico de Zenarruza, obra del organero Josep de Echevarria 1670-1686, acompañado por la voz del contratenor Carlos Mena, con obras del barroco medio (1650-1700).

 

TIENTO NUOVO | IGNACIO PREGO, Zuzendaria | CARLOS MENA, kontratenorra | Irailak 22 – 18:00

TIENTO NUOVO 2016an sortu zen Ignacio Prego zuzendari artistiko
madrildarraren eskutik eta, berehala, kontzertu-aretoetako eta jaialdietako ohiko prestakuntza bihurtu zen, irakurketa «distiratsuak, sakonak eta lirismoz beteak» eskainiz (Scherzo, 2016). Charles Avisonen Concerti Grossi (Glossa, 21) grabazioak Diapason aldizkari frantsesaren Diapason d’or saria eta Scherzo aldizkariaren Aparteko Diskoa jaso zituen; era berean, asteko albuma izan zen NPR Irratian, eta aipamenak izan ditu Melómano eta beste aldizkari espezializatu batzuetan.

Prestakuntza aldakorra dute, musika-beharren arabera, eta hainbat bakarlarirekin lan egiten dute, hala nola M. Steger, N. Rial edo S: Isserlisekin, eta barrokoko errepertorio zabala dute.

IGNACIO PREGO, prentsa espezializatuak bere belaunaldiko klabezinistarik garrantzitsuenetakotzat jotzen du. 2012ko Westfield International Harpsichord Competitioneko 1. saria irabazi zuen, eta aldizka kontzertuak ematen ditu Estatu Batuetako, Kanadako, Asiako, Hego Amerikako eta Europako areto ezagunenetan. Artista bitxi eta irekia da, eta bere moldakortasunak jazzaren eta flamenkoaren ameslariekin lan egiteko aukera eman dio.

CARLOS MENAk Basileako (Suitza) Schola Cantorum Basiliensis (SCB) eskola prestigiotsuan ikasi zuen, R. Levitt eta R. Jacobs maisuen zuzendaritzapean. SCBn, Erdi Aroko ikasketak egin zituen eta opera-tailerretan ikasi zuen. Gaur egun, kantu historikoko irakaslea da erakunde horretan. Bakarlari gisa, maisu garrantzitsuen gidaritzapean abestu du mundu osoko jaialdi eta aretoetan. Carlos
Mena kantu historikoko irakaslea da Madrilgo Errege Musika Kontserbatorioan eta Salamancako Unibertsitateak antolatzen dituen antzinako musikako ikastaroetan.

ZIORTZAko KONTZERTUetan aurkezten dugun programan, LAMENTO
izenburupean, XVII. mendeko Erdialdeko Europan murgilduko gara, oso garai asaldatua: erlijio-gerrek lurra suntsitu zuten, eta goseteak, izurriteak eta sekulako ezegonkortasuna egon ziren. Garai horretako musika instrumentala harrigarria da, haren originaltasun eta edertasun paregabeagatik, eta tentsio eta ziurgabetasun
handiko giroa islatzen ditu.

Italiatik iritsitako obra esperimentaletan oinarrituta, Alemanian eta Austrian lan egiten zuten konpositoreek askatasun handiko hizkuntza bat esploratu zuten, inprobisazioaren artea inguratzen duen mistizismoaz betea, entzuleengan erabateko inpaktua sortuz.

TIENTO NUOVO; Emmanuel Resche-Caserta (biolina), Víctor Martínez (biolina), Jose Manuel Navarro (biola), Daniel Lorenzo (biola), Maria Martínez (biolontxeloa), Ismael Campanero (kontrabaxua), Ramiro Morales (tiorba eta lautea), Alberto Martínez (klabezina); Ignacio Prego, organo positiboa eta zuzendaritza artistikoa. Carlos Mena, kontratenorra.

 

TIENTO NUOVO nace en 2016 de la mano de su director artístico, el clavecinista madrileño Ignacio Prego, y rápidamente se convierte en una formación habitual de las salas de concierto y festivales, ofreciendo lecturas “brillantes, llenas de hondura y lirismo” (Scherzo, 2016). Su grabación con los Concerti Grossi de Charles Avison (Glossa, 21) ha sido premiada con el Diapason d’or por la revista francesa Diapason, con el Disco Excepcional de la Revista Scherzo, Álbum de la semana para la NPR Radio, así como Melómano y otras revistas especializadas.

De formación variable dependiendo de las necesidades musicales, colaboran habitualmente con solistas como M. Steger, N. Rial, o S: Isserlis, abarcando un repertorio amplio del barroco.

IGNACIO PREGO, está considerado por la prensa especializada como uno de los clavecinistas más importante de su generación. Ganador del 1.er premio en el Westfield International Harpsichord Competition de 2012, ofrece regularmente conciertos en EE.UU., Canadá, Asia, Sudamérica y Europa en las salas más prestigiosas. Artista curioso
y abierto, su versatilidad le ha llevado a colaborar igualmente con visionarios de jazz y del flamenco.

CARLOS MENA, se forma en la prestigiosa Schola Cantorum Basiliensis (SCB) de Basilea (Suiza) bajo la dirección de sus maestros R. Levitt y R. Jacobs. En SCB realiza estudios medievales y estudia en los talleres de ópera. Actualmente es profesor de canto histórico en dicha institución. Como solista ha cantado bajo la batuta de importantes maestros, en festivales y salas de todo el mundo. Carlos Mena es profesor de canto
histórico en el Real Conservatorio de Música de Madrid y en los cursos de música antigua que organiza la Universidad de Salamanca.

El programa que presentamos en ZIORTZAKO KONTZERTUAK, bajo el título de LAMENTO, nos vamos a introducir en Centroeuropa durante el siglo XVII, una época tremendamente convulsa: Las guerras de religión arrasaron la tierra, provocando hambrunas, plagas a su paso, y una inestabilidad absolutamente asfixiante. La música instrumental de este periodo sorprende por su incomparable originalidad y belleza, reflejando el clima de tensión y de incertidumbre reinante.

Inspirados por las obras experimentales llegadas de Italia, los compositores que trabajaban en Alemania y Austria exploran un lenguaje de gran libertad, virtuosismo y plagado de ese misticismo que rodea el arte de la improvisación, creando así un verdadero impacto en el oyente.

TIENTO NUOVO; Emmanuel Resche-Caserta (violín), Víctor Martínez (violín), Jose Manuel Navarro (viola), Daniel Lorenzo (viola), Maria Martínez (violonchelo), Ismael Campanero (violone), Ramiro Morales (Tiorba y laúd), Alberto Martínez (clave); Ignacio Prego, Órgano positivo y dirección artística. Carlos Mena, contratenor.

 

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